Centrofarm trece pe Microsoft Analytics

CentrofarmCentrofarm este unul dintre principalele lanturi de farmacii din Romania, iar dupa achiziția si integrarea Plafar va deveni probabil si mai mare. Pentru o astfel de companie, obținerea rapidă și facilă a rapoartelor manageriale este un obiectiv important pentru bunul mers al afacerilor. Prin urmare, compania a implementat o soluție complexă, bazată pe Microsoft SQL Server 2012 Business Intelligence și Microsoft SharePoint Server 2013 Enterprise pentru creșterea performantelor în extragerea, prelucrarea și analiza datelor, integrate cu Office Excel și Microsoft PowerView, pentru vizualizarea informațiilor. Soluția permite obținerea automată a rapoartelor, fără suport din partea departamentului IT și în scurt timp a devenit esențială pentru susținerea deciziilor de business.

Din cate stiu, Centrofarm folosea anterior o solutie Oracle, pe o tehnologie ceva mai veche si care probabil nu corespundea cu cerintele actuale.Proiectul cu Microsoft a avut ca obiectiv extinderea utilizării în toate departamentele: operațional, marketing, comercial și financiar, pentru ca orice decizie luată în cadrul companiei să fie susținută rapid cu informații relevante. Proiectul a început în februarie 2013 cu o etapă complexă de analiză a funcționalităților necesare, în timpul căreia a fost creată o bază de date de test pentru urmărirea facilă a rezultatelor.  Centrofarm a decis ca datele istorice utilizate în cadrul proiectului să aibă o vechime de 2 ani. Au fost definite procese de ETL (Extract-Transform-Load) pentru fiecare linie operațională (achiziții, vânzări, gestiune stocuri) pentru care au fost definite cuburi dedicate, precum și o a patra dimensiune cu un cub de date dedicat pentru analiză consolidată. După analiza și validarea modelelor de date pentru fiecare cub în parte, au fost definite mecanisme dedicate de extragere a datelor, care au avut în vedere specificul activității Centrofarm, cu precădere existența rețetelor compensate și a integrării cu SIUI (Sistemul Informatic Unic Integrat al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate).

Din punct de vedere tehnologic, soluția are la bază Microsoft SQL Server 2012 Business Intelligence pentru extragerea, prelucrarea și analiza datelor, SharePoint Server 2013 ca platformă de publicare web și Microsoft Power View, Microsoft PowerPivot, Office Excel 2010 și Office Excel 2013 ca instrumente de vizualizare și interfață pentru utilizatori. Baza de date tranzacțională Sybase 11 ASA Server a soluției ERP a fost integrată la nivelul Microsoft SQL printr-un conector dedicat, însă pe viitor Centrofarm va migra și soluția ERP tot pe o bază de date Microsoft SQL. Complementar, pentru administrarea soluției, Departamentul IT folosește Microsoft System Center Configuration Manager. În Data Warehouse sunt agregate în principal date din aplicațiile operaționale (ERP, POS-uri, soluție fidelizare clienți) însă există posibilitatea importului de date din Internet (website-ul companiei) prin servicii web dedicate. Această facilitate permite dezvoltarea pe viitor a unor analize pe date structurate și nestructurate (de tip Big Data) prin adăugarea în Data Warehouse a datelor din site-uri web, social media, senzori plasați în magazine etc” afirmă Marius Dumitrescu.

Ca mod concret de lucru, majoritatea utilizatorilor au optat pentru generarea rapoartelor în Excel, fiind o interfață foarte familiară în cadrul Centrofarm. Excel 2013 aduce integrare nativă cu PowerPivot și funcții de „data analysis expression” iar prin conectare la un depozit de date cuprinzător poate genera analize foarte complexe. PowerPivot este disponibil și ca add-in pentru Excel 2010, dați-i o asemenea tehnologie unui manager financiar și o să fiți surprinși de ceea ce poate face cu ea după ce a citit o carte precum: Office 2013 pas cu pas, exemple de aplicații practice, afirmă Marius Dumitrescu, IT Manager Centrofarm.

În mod current, soluția este utilizată de persoane din departamentele: Comercial, Vânzări și Marketing, precum și de top management. În etapa următoare, Centrofarm va extinde utilizarea Microsoft Business Analytics la nivelul fiecărui punct de lucru, pentru ca managerii acestor locații să poate avea acces la detalii despre activitatea proprie și indicatorii de performanță aferenți. Soluția de Business Analytics ne-a permis sa păstram la raft cele mai profitabile produse dar și să derulam campanii de marketing mai eficiente. Cu Microsoft Business Analytics ne diferențiem fata de competiție, deoarece înțelegem mai bine activitatea proprie dar și piața în general, putem fi mai inventivi în abordarea unor tendințe și evident luam cele mai inspirate decizii, consideră Marius Dumitrescu, IT Manager Centrofarm.

Principalele beneficii ale proiectului au fost: reducerea considerabilă a timpului de obținerea a rapoartelor și analizelor de business, creșterea gradului de atingere a obiectivelor de vânzări, dar și creșterea calității și eficienței campaniilor de marketing. Din punctul de vedere al rentabilizării (Return on Investment), evaluările interne ale Centrofarm au arătat un impact major al soluției asupra eficienței companiei și implicit o amortizarea rapidă a investiției în soluția Microsoft.

Comentariile sunt inchise.