CRM si „gamification” la Servier Pharma

game-intersectionServier Pharma deruleaza un proiect foarte interesant, probabil primul din Romania, de CRM gamification prin care o forta mobila cu cca 250 angajati va descoperi functionalitatile si beneficiile unei aplicatii tip CRM prin intermediul unei strategii de tip joc. Gamification este un termen generic folosit pentru utilizarea unor mecanisme si activitati ludice intr-un context de business (dar nu numai) pentru cresterea gradului de implicare a utilizatorilor si rezolvarea unor probleme de utilizare/adoptie.

Cei 250 de angajati ai Servier Pharma vor folosi astfel de tehnici (pe tablete HP Elitepad cu Windows 8, proiectul este cea mai mare instalare de tablete de Windows 8 din piata locala) pentru a se familiariza cu aplicatia CRM (denumită Synergo) si a creste nivelul de interactiune in cadrul echipelor. In timpul jocului, utilizatorii descopera noi functionalitati ale solutiei, acumuleaza (sau nu) puncte si primesc diverse bonusuri, in functie de performantele proprii sau ale echipei. Abordarea de tip gamification va creste nivelul de confort in utilizarea solutiei, fara alocarea unor resurse importante pentru training. Abordarea de tip gamification exploateaza dorinta oamenilor de competitie, obtinerea unui statut, recunoastere din partea colegilor, obtinerea unor recompense etc si nu in ultimul rand caracteristica naturala de „homo ludicus”.

Din perspectiva mai larga a CRM-ului, Servier Pharma se afla printre pionierii acestui domeniu, compania utilizand inca din 2003-2004 (daca imi amintesc bine) solutia Ascent CRM, implementata la vremea respectiva de Scala (devenita ulterior Epicor).

Comentariile sunt inchise.