Arhiva pentru: December 2013

Heveco, ERP cu amortizare in 2 ani

ROIDe 17 ani, Heveco oferă servicii de inginerie civilă și arhitecturală si face management pentru proiecte de construcții. Serviciile oferite acoperă toate aspectele funcționale ale unui proiect de construcții, de la identificarea terenului și realizarea studiilor de fezabilitate până la obținerea avizelor legale și proiectarea facilităților. Activitatea se derulează din două locații: un sediu central Ploiești unde se află echipa managerială și unul operațional în  Târgoviște. Heveco are o echipă cu cca 60 de angajați și este certificată ISO 9001/2008 și ISO 14001/2005. Beneficiarii companiei sunt companii mari și foarte mari, atât antreprize de construcții cât și furnizori de utilități sau rețele de retail.  Printre clienți se află: Petrom, British American Tobacco, Carrefour, Bricostore, Unger Romania, Lukoil, Romtelecom, Wienerberger etc.

Punct de plecare in abordarea proiectului ERP

Avand in vedere clientii amintiti anterior, proiectele gestionate de Heveco sunt extrem de complexe și implică atât existența unei echipe dedicate cât și partajarea unor resurse comune. Procesele specifice sunt gestionate cu unelte profesionale de Project Management (Oracle Primavera și Microsoft Projects) însă informațiile de natură financiară, logistică și de resurse umane nu erau consolidate într-o bază de date unică pentru un acces facil. Prin urmare, managementul companiei era privat de informații esențiale despre derularea proiectelor și nici nu putea obține facil o imagine generală asupra activității prin analiza unor indicatori de performanță. Datele erau prelucrate manual la sediul din Târgoviște, centralizate în fișiere de tip Excel și trimise pe email către sediul central din Ploiești. Aceasta situație, genera întârzieri mari în livrarea rapoartelor de activitate precum și erori frecvente în manipularea datelor. „Am nevoie permanent de informații pentru a-mi susține deciziile, însă aceste informații sunt greu de obținut fără un sistem informatic, mai ales atunci când activitatea este complexă și se derulează în mai multe locații. Lipsa vizibilității asupra detaliilor financiare ale fiecărui proiect în parte derulat de Heveco mă determina să amân luarea unor decizii și să pierdem atât oportunități de afaceri cat si posibilitatea remedierii unor situații negative” afirmă Trandafir Costin, Administrator Heveco.

Cerințe la implementare

Din punct de vedere business, cerința primară a Heveco era crearea unei unități operaționale între cele două sedii ale companiei pe baza unui sistem informatic integrat care să permită acces în timp real la informații consolidate. Mai mult, managementul Heveco dorea o gestiune mai detaliată a centrelor de cost și profit pentru a putea identifica rapid gradul de profitabilitate a proiectelor și resursele umane și materiale alocate acestora. O altă cerință a Heveco viza un sistem de raportare, atât la nivel managerial cât și financiar-contabil, prin care persoanele cu funcții de decizie să aibă acces la informații structurate despre activitatea companiei la nivel de detaliu. De asemenea, compania avea nevoie de un sistem eficient pentru pontajul resurselor umane, pentru a putea face o defalcare mai evidentă a resurselor utilizate în cadrul fiecărui proiect.  „Nevoia unui sistem integrat era evidentă. Spre exemplu, efectuam plăți către furnizori din ambele locații, iar in lipsa unei consolidări în timp real a operațiunilor, Departamentul Financiar nu avea control asupra soldurilor și nici nu putea raporta către management situația acestora”, precizează Alina Popescu, Project Manager Heveco.

Citeste continuarea »