Arhiva pentru: September 2013

Rechizitelemele.ro merge mai bine cu Windows Azure

dacrisDacris este unul dintre principalii jucători pe piața de birotică și papetărie cu o vechime de 18 ani și o cotă de piață semnificativă. Compania este unic importator al produselor Pilot și distribuitor pentru branduri precum: 3M, Esseltte, SKAG, Fellowes, Tarifold, DoubleA,  Xerox, HP, Rapid, Aero, Noki, Rapescu, Trodat, Tork si altele. Dacris are o prezență națională extinsă prin 7 depozite logistice care acoperă segmentul de clienți business, clienți de tip retailer (rețele de magazine mari, librarii independente etc) dar și o prezență online prin magazinele virtuale papetarie.net si rechizitelemele.ro care acoperă segmentul de vânzare cu amănuntul. Această activitate a devenit mai intensă în ultimii 5 ani, si a cunoscut o creștere continuă atât la nivelul produselor disponibile cat și a volumelor de vânzări.

Rechizitelemele.ro reprezintă principalul canal de retail al companiei Dacris și a fost lansat în Septembrie 2011. Magazinul pune la dispoziția pieței, peste 3000 de produse, într-o gama foarte diversificată, de la rechizite pana la tablete, acoperind practic întreg necesarul pentru scoală al unui copil, dar nu numai. Traficul depășește 1500 de vizitatori unici pe zi, fiecare client alocând aproximativ 2.5 minute pentru fiecare vizită. Rata de conversie este mult peste media pieței, cu un număr mediu de 5 produse pe comandă la o valoare a coșului mediu de cca 130 RON, conform analizelor pe ultimele 3 luni.

Situația inițială

În 2011, la momentul lansării proiectului Rechizitelemele.ro, Dacris a optat pentru o platformă de e-Commerce dezvoltată de o companie locală și care acoperea cerințele funcționale inițiale. Mai mult, același furnizor asigura și găzduirea platformei pe o infrastructură IT proprie. În ultimii ani însă, pe fondul creșterii constante a activității, aceasta platformă a devenit insuficientă pentru cerințele de performantă și eficiență ale Dacris. Mai mult, în ciuda unui SLA aparent acoperitor, disponibilitatea înregistrată de Rechizitelemele.ro a fost mult sub așteptări.  „Platforma era instabilă, iar comenzile erau procesate greoi fără ca numărul acestora să fie prea mare. În situații extreme, precum Black Friday și campania Back To School când traficul a înregistrat valori de 15-20 de ori mai mari, întreruperile au depășit chiar și câteva ore consecutiv,” afirmă Veronica Mircea, Director de Marketing, Dacris.  Răspunsul greu al platformei ducea la abandonarea comenzii si implicit la pierderea unor oportunități importante. În egală măsură, imaginea companiei și a magazinului online erau afectată de această situație, iar pierderile pe termen lung puteau fi considerabile. În acest context, managementul Dacris a luat decizia schimbării platformei și a serviciilor de găzduire cu obiectivul de a livra clienților una dintre cele mai bune experiențe de retail din online-ul românesc.

Veronica Mircea

Veronica Mircea, Director Marketing Dacris

Soluția

În toamna anului 2012, după o experiență de Black Friday complet nesatisfăcătoare, Dacris a inițiat un proces de selecție a unei noi platforme, cerințele principale fiind alegerea unei soluții standardizate care să elimine dependența de un dezvoltator anume si obținerea unui nivel ridicat de disponibilitate și scalabilitate în perioadele cu trafic intens. După analiza mai multor oferte, Dacris a ales soluția propusă de Zitec, bazată pe platforma de e-Commerce Magento găzduită pe Microsoft Windows Azure. „Zitec a fost singura compania care ne-a propus o soluție de tip cloud computing, restul ofertelor bazându-se pe furnizori locali de hosting. Am avut încredere în soluția propusă de Zitec, fără să ne bazam doar pe intuiție, iar pe lângă platforma Magento a contat foarte mult și numele Microsoft”, consideră Veronica Mircea. Alte elemente relevante în luarea deciziei au fost SLA-ul cu răspundere financiară oferit, precum și nivelul ridicat de securitate asigurat de centrele de date Microsoft.

 

 

Citeste continuarea »

ApaNova stocheaza datele pe EMC VNX

VNXPentru stocare datelor generate de sistemele operaționale, Apa Nova Bucuresti utiliza sisteme HP de tip MSA și EVA (Enterprise Virtual Array) într-o structura foarte eterogena. Echipamentele de stocare erau versiuni diferite, construite pe tehnologii diverse și fuseseră cumpărate în perioade diferite de timp.  Sistemul de management era descentralizat, iar pentru îmbunătățirea performanțelor era nevoie de intervenții manuale frecvente. Această situație genera probleme de interfațare și inducea un efort mare de administrare din partea echipei IT. Mai mult, gradul de încărcare era maxim și se depășea capacitatea recomandată de producător.

De asemenea, fiind 10 echipamente diferite, conectarea lor în SAN era mai dificilă. În acest context, Departamentul IT avea la dispoziție două opțiuni: adăugarea unor noi cutii de discuri echipamentelor existente pentru a extinde capacitatea existenta sau cumpărarea unor echipamente noi care să ofere o serie de plusuri tehnologice.  După o analiză internă și fundamentarea unui set de cerințe, echipa Apa Nova Bucuresti a optat pentru achiziția unui sistem de stocare nou care să ofere o capacitate mare, scalabilitate extinsă precum și funcționalități superioare de administare.

Soluția

Mediul IT al Apa Nova Bucuresti este bazat pe tehnologie VMware, este centralizat și virtualizat, ceea ce direcționa către un sistem de stocare pregătit pentru acest mediu.  Mai mult, noua soluție trebuia să ofere alături de un management centralizat și funcționalități de Automatic Tiering, facilitate care optimizează așezarea pe disc a datelor, în funcție de frecvența de acces a accestora. Pe baza acestor cerințe a fost inițiat procesul de identificare a soluției potrivite.  „Am analizat piața de soluții denumită generic midrange storage și am identificate două produse potrivite cu cerințele noastre și care ofereau  funcționalități similare. În final, am ales soluția EMC VNX  pe considerente legate de nivelul premium al produsului precum și de accesul rapid la documentatie și specificații tehnice afirmă Catălin Ivanov-Jucan, Manager IT , Directia Sisteme Informatice și Administrativă, Apa Nova Bucuresti.

Proiectul a fost derulat cu integratorul Crescendo care este partener și deține competențe și certificări pe ambele tehnologii.  Crescendo a furnizat transparent informații despre cele două soluții, decizia de achiziție fiind luată 100% de echipa Apa Nova Bucuresti. În urma procesului de selecție,  Apa Nova Bucuresti a decis achizitionarea a doua sisteme de stocare EMC VNX 5700 pe care să consolideze 10 dintre echipamentele folosite anterior.

Proiect

Proiectul de implementare s-a derulat în perioada a doua jumătate a anului 2011.  Sistemele VNX au fost instalate în cele două centre de date ale Apa Nova Bucurețti. Compania a optat pentru două sisteme identice pentru o integrare facilă și un nivel ridicat de redundanță, dar si pentru posibilitatea  portării facile a mașinilor virtuale între cele două echipamente. Prima etapă a fost mutarea majorității mașinilor virtuale care țin apliațiile critice de pe echipamentele vechi pe EMC VNX. Procesul a fost facilitat de utilizarea SANCopy, un instrument de migrare a datelor care ne-a permis copierea rapidă și facilă a datelor de pe sistemele vechi pe cele noi. Obiectivul final este migrarea întregului mediu de producție pe sistemele de stocare EMC. Cele două sisteme EMC VNX sunt dedicate în proporție de 90% aplicațiilor critice de business SAP și ORACLE.

Citeste continuarea »

Caroli Foods virtualizeaza infrastructura cu Hyper-V

VirtualizareActivitatea unei companii precum Caroli Foods Group se desfășoară fără întrerupere: 24/7, iar IT-ul trebuie să ofere disponibilitatea necesară. Pentru atingerea acestui obiectiv, Caroli a ales Microsoft Windows Server 2012 pentru virtualizarea și administrarea infrastructurii IT. Proiectul a permis nu doar atingerea unui nivel ridicat de disponibilitate dar și o reducere a costurilor prin exploatarea mai eficientă a serverelor și sistemelor de stocare deja existente. Mai mult, prin alocarea dinamică a resurselor, Windows Server 2012 a dus la optimizarea modului de rulare a aplicațiilor de business și la asigurarea fluenței în utilizare.

Caroli, dincolo de mezeluri

Caroli Foods Group este liderul pieței de mezeluri proaspete din România. Compania deține o unitate de producție în Pitești, cu o suprafață de 15000 de metri pătrați, care este certificată în conformitate cu ISO 9001:2000 și respectă standardele HACCP (The Hazard Analysis Critical Control Point Sytem) din domeniul siguranței alimentare. Distribuția produselor este asigurată printr-o rețea de 9 depozite regionale și o flotă comercială proprie, către peste 5000 de magazine și puncte de desfacere.

Caroli Foods Group consideră tehnologia drept un pilon important care stă la baza succesului și atingerii obiectivelor de a oferi cele mai bune produse și servicii consumatorilor. Prin urmare, compania a investit atât în utilaje moderne, dotate cu computere de proces, care derulează programele prestabilite pentru fiecare operație si produs fabricat, precum și într-o infrastructură IT profesională. Din punct de vedere IT, compania operează un Centru de Date cu peste 50 de servere și sisteme de stocare profesionale ( IBM și Dell) precum si o serie de soluții care includ: ERP, WMS (Warehouse Management System), SFA (Sales Force Automation), Optimizare rute de transport, Business Inteligence, etc. Soluțiile sunt accesate remote pe tehnologie Microsoft Terminal Services, prin intermediul unui VPN. Infrastructura IT este virtualizată în proporție de 50% și este administrată de o echipă de specialiști formată din 8 persoane.

_DSC9549

Cristian Asanache

Situația inițială

Datorită specificului activității Caroli, sistemul informatic înregistrează tranzacții 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână, cu inevitabile vârfuri de încărcare pe anumite aplicații critice. Astfel, Departamentul IT trebuie să asigure continuitatea operațională și disponibilitatea permanentă a resurselor IT la un nivel optim, dar și un grad ridicat de agilitate a întregii infrastructuri.

Pentru virtualizarea infrastructurii IT, până în 2012 Caroli Foods Group a utilizat o versiune gratuita a unei platforme comerciale de virtualizare, care nu includea consola de management și avea limitări la nivel de funcționalități. Managementul mașinilor virtuale era dificil și solicita multă atenție și timp din partea echipei IT, iar soluția nu permitea comutarea automată între controllerele unui sistem de stocare când unul dintre acestea era nefuncțional și nici nu permitea alocarea dinamică a resurselor hardware pentru fiecare mașină virtuală în parte. Astfel, aplicațiile mari consumatoare de resurse precum cea care asigură optimizarea rutelor de transport, în perioadele cu vârf de încărcare, aveau latențe mari în funcționare și generau unele disfuncționalități la nivelul proceselor de business, precum și nemulțumiri din partea utilizatorilor. „Dincolo de lipsa unei console performante pentru managementul infrastructurii virtualizate, soluția anterioară nu ne oferea detalii de putere, consum pentru fiecare mașina în parte și nici nu puteam aloca dinamic resursele disponibile. Prin urmare, Departamentul IT aloca prea mult timp administrării, iar unele aplicații răspundeau greu în perioadele cu încărcare ridicată. Pentru asigurarea eficienței proceselor de business, se impunea identificarea și adoptarea unei soluții comerciale”, afirmă Cristian Asanache, IT Manager Caroli Foods Group.

Complementar, existau cerințe pentru schimbarea aplicației de back-up existente, fiind necesara identificarea unei soluții care să ofere o derulare centralizată și eficient a activităților de back-up și restore (bare-metal recovery, sisteme de fisiere, system state, baze de date SQL). Pentru soluția ERP, cu o bază de date SQL, se realiza un back-up complet în fiecare zi, însă fereastra necesară acestui proces dura câteva ore, situație care nu corespundea necesităților actuale de business ale companiei.

Citeste continuarea »

Ropharma investeste intr-o solutie de videoconferinta

lync2Ropharma, o companie cu activitate complexă de producție, distribuție și retail de produse farmaceutice, a decis, în 2012, migrarea de la soluția de videoconferință Webex la Microsoft Lync. În doar câteva luni, peste 80 de angajați au adoptat un nou stil de lucru, bazat pe ședințe online săptămânale, colaborare pe documente și comunicare prin mesageria instant. Rezultatele au fost imediate: Ropharma a crescut productivitatea angajaților și a redus considerabil cheltuielile alocate deplasărilor.

Cine este Ropharma?
Înființată în 2007, dar cu o tradiție ce coboară până la „Oficiul Farmaceutic Iași” – apărut în 1952 -, Ropharma este o societate pe acțiuni care derulează multiple activități pe piața de produse farmaceutice. Compania deține facilități de producție prin Aesculap Prod (Târgu-Mureș) și Eurofarmaco (Chișinău), distribuție prin 5 depozite regionale, precum și o rețea de 125 farmacii. Cele trei linii de business distincte din cadrul Ropharma (producție, distribuție, retail) se bazează pe o forță de 800 de angajați distribuiți în numeroase locații. Colaborarea în interiorul echipei este intensă, cu precădere în cadrul activității de distribuție cu acoperire națională, dar și la nivel de management. Din punct de vedere organizațional, structura actuală a Ropharma a fost definită în 2009, în urma fuziunii cu alte trei societăți comerciale cu profil de activitate similar. Tehnologia ocupă un loc important în strategia Ropharma, iar reorganizarea din 2009 a fost urmată de investiții consistente în dezvoltarea și consolidarea mediului IT, a cărui performanță este necesară în susținerea unor linii de business complexe. În 2012, Ropharma a generat o cifră de afaceri de 94 milioane EUR, cu 7,22% mai mare decât în anul anterior.

Ciprian Bacanu

Ciprian Bacanu, IT Project Manager, Ropharma

Punct de plecare
Fuziunea din 2009 dintre Ropharma și alte trei companii a așezat activitatea companiei pe o direcție cu totul nouă. Prin urmare, pentru stabilirea unei strategii de business eterogene și a unei abordări comune la nivel operațional, întâlnirile între membrii diverselor echipe de management au devenit foarte frecvente. Complementar, activitatea de distribuție a produselor farmaceutice din cadrul Ropharma implică numeroase interacțiuni între sediul central din Brașov și cele 5 depozite regionale. Dispersia geografică face însă imposibilă participarea la toate ședințele sau implică deplasări frecvente și timp alocat acestora. Prin urmare, în 2010, Ropharma a considerat necesară achiziționarea unei soluții de comunicare și videoconferință. Primul pas în această direcție a fost contractarea unor servicii din partea furnizorului Webex, pe baza unui abonament lunar. Serviciul respectiv permitea inițierea de conferințe și partajarea de documente, însă avea un număr predefinit de ore în cadrul abonamentului, iar interfața de utilizator era complicată. „Din cauza licențierii pe număr de ore, soluția anterioară a fost puțin folosită în cadrul companiei. Mai mult, utilizarea efectivă nu era facilă, deoarece interfața era complicată, iar utilizatorii aveau nevoie de suport pentru inițierea și derularea conferințelor,” afirmă Ciprian Băcanu, IT Project Manager Ropharma.
Din aceste motive, soluția Webex nu era folosită de toți angajații care aveau nevoie de un serviciu de conferință, iar numărul deplasărilor a rămas ridicat, ceea ce inducea cheltuieli mari cu transportul și pierderi considerabile de timp. „Costul deplasărilor nu era neglijabil, mai ales dacă avem în vedere atât componentele legate de transport, cazare și masă cât și, mai ales, scoaterea din producție a persoanelor implicate”, consideră Ciprian Băcanu.

Citeste continuarea »

„Private cloud” cu tehnologia vBlock la Rompetrol

cloud_computingLa finalul anului 2010, in plin demers de atingere a excelentei operaţionale si odata cu demararea proiectului de implementare a SAP, Grupul Rompetrol a optat  pentru dezvoltarea unei infrastructuri IT&C in nor (private cloud), pe baza Vblock, soluţie oferita de alianta VCE (Cisco, EMC si Vmware). Proiectul a urmarit provizionarea resurselor pentru mediul SAP, alaturi de consolidarea in “private cloud” a 575 de servere fizice si 11 sisteme de stocare .

In urma implementarii, compania estimeaza un indicator ROI (Return on Investment) de 22%, IRR (Internal Rate of Return) de 64%. Proiectarea si implementarea intregii soluţii au fost realizate de Crescendo si Iqon, in cadrul primului proiect de acest fel si de aceasta anvergura din regiune.

Punct de plecare

In 2009, dupa achizitia completa a Rompetrol de catre KazMunaiGas, compania a decis o schimbare majora de strategie,  de la cresterea  rapida la excelenta operationala. Proiectul trebuia sa susţina decizia implementarii solutiei SAP pentru consolidarea sistemului de management si planificare a resurselor companiei si sa garanteze optimizarea sistemului IT, reprezentat atunci de un mediu eterogen format din cca. 700 de servere, peste 20 de sisteme de stocare si cateva sute de aplicatii, administrate de doua Business Unit-uri IT.

”Existenta unui mediu IT eterogen genera dificultati si costuri mari de administare. Practic, in lipsa unui management centralizat, intretinerea implica numeroase deplasari in centrele de date si interventii manuale  pe o infrastructura al carei inventar corect era dificil de realizat. Mai mult, fiecare IT Business Unit administra separat sectiuni din infrastructura, ceea ce complica si mai mult situatia.”, afirma  Askar Zhakenov, Group IT Director Rompetrol.

Analizele interne, derulate in contextul implementarii SAP, au aratat un grad de utilizare la nivel de CPU de numai 2-3%, deoarece orice proiect nou venea cu hardware dedicat si nu exista un mediu virtualizat care sa optimizeze incarcarea serverelor. De asemenea, pentru sistemele de stocare, nivelul de utilizare era de cca 20%. Nu exista o solutie de Disaster Recovery pentru intregul sistem, ci doar pentru platformele de e-mail (Microsoft Exchange) si ERP (Oracle Enterprise Business Suite). In acest context, echipa Rompetrol a luat decizia consolidarii infrastructurii IT, cu un proiect de tip private cloud.

Decizie și solutie

Pentru identificarea platformei  hardware potrivita atat pentru sustinerea implementarii SAP, cat si pentru consolidarea intregii infrastructuri, echipa Rompetrol a derulat o analiza detaliata a pietei. La final, pe baza cerintelor definite in business plan, Rompetrol a ales platforma Vblock, dezvoltata de VCE (o alianta intre Cisco, EMC si VMware).

Pachetele Vblock combina intr-o platforma unica, scalabila si extensibila cele mai bune soluţii de procesare, stocare, comunicaţii unificate, administrare si securitate, oferite de membrii alianţei: Cisco, EMC si Vmware, si permit adoptarea virtualizarii pe scara larga, pornind de la servere, sisteme de operare, pana la aplicaţii de business, precum ERP, CRM, BI etc.

„Evaluarea interna facuta de Rompetrol a generat un proiect de consolidare, pentru care am analizat piata si am evaluat toate solutiile disponibile. Am ales platforma Vblock dupa o evaluare minutioasa a indicatorilor de performanta si a suportului garantat, dar si pentru conceptul unitar in jurul caruia a fost dezvoltata, aspecte care pentru noi au contat foarte mult.”, considera Askar Zhakenov, Group IT Director Rompetrol.

Citeste continuarea »